O9A

Csillag játék

stargame

Bevezetés:

A csillag játéknak három fő funkciója van:

  • Fejleszti bizonyos szintű magasabb tudatállapotot állandó elérését
  • Egy új formája a mágikus munkának, alkalmas a 21. századi mágiához és azon túl
  • Segítségével fejleszt bizonyos mágikus képességeket, mint: tudatosság, koncentráció és vizualizáció. Továbbiakban tartalmazza az egész ezoterikus Szeptenáriumi tradíciót azon túl, hogy szimplán, mint „játék” funkcionálna, melyet tudatosan játszhatunk egy ellenféllel szemben.

Az első a fent felsorolt célok között, hogy használata egy újfajta gondolkodásmódot igényel – a csillag játék fejleszti a képességet, hogy az egyén képes legyen gondolkodni és értelmezni szimbólumok formájában. Ez a fajtagondolkodás ugyanakkor nem a hétköznapi racionális, kauzális gondolkodásforma, mely a „tudományhoz” társul. Sokkal inkább egy „holisztikus” spirituális típus – költői/misztikus/mágikus, mely segítségével megláthatjuk dolgokat összekötő rejtett kapcsolatot,f mely széles körű bepillantást nyújt a dolgok esszenciájába. Emellett lerakja az alapokat, egyfajta kritikus, analitikus gondolkodás számára, mely oly gyakran hiányzik azokból, akik az okkultizmus és mágia világát tanulmányozzák.

Tömören a csillag játék egy eszköz, melyet használója vágya szerint kell használni. Ahhoz, hogy megtanuld a játékot, akár csak, mint valóban „játékot” időigényes és mentális erőfeszítést igénylő feladat. Mint minden valódi mágia ezt sem a tétlenek és a dilettánsok szórakoztatására találták ki.

Azok, akik komolyan érdekeltek elsajátításában és használatában először el kell, hogy készítsék sajátjukat és el kell kezdeniük gyakorolni, használni azt, akár egyedül vagy egy ellenféllel szemben. Aztán tanulmányozni mágikus szimbolikáját, a hét táblát, mint a Wyrd Fájának hét szféráját, a fekete és fehér bábukat, mint a „fény” és „sötétség” (vagy kauzális és akauzális) személyes és kozmikus energiákat, a bábuk változását a táblák között és a lélekben szimbolizált változásaikat (psziché/földi/kozmikus) etc. Ezek után megpróbálhatják mágiára felhasználni.

Azok, akik tovább tekintenek, tanulmányozhatják az aeonikus tulajdonságokat és megtanulhatják, majd elkészíthetik a játék fejlesztett változatát. Akik ezt teszik, méltán lehetnek büszkék, hiszen már az elithez tartoznak: a tudatos evolúciónk csúcsán. Ez után már csak rajtuk áll, hogy még messzebb kitolják-e a határokat.

Minden eredeti fekete mágia alapjában véve ellenszegülés a gyávák és a középszerűek megkötései ellen és ebben az esetben a csillag játék egy felsőbb rendű fekete mágiát képvisel, melyet csak kevesek érthetnek meg.

Táblák:

A játék hét egymás felett spirálisan elhelyezett táblából áll, melyek a Wyrd Fáját hivatottak szimbolizálni.

Minden egyes tábla egy csillagról van elnevezve.

 10Bábuk:

Az egyik szett bábu fekete, míg a másik fehér, mindkettőben huszonhét darabbal, az egyes bábuk az alábbi szimbólumokat hordozzák:

11

A bábuk alkímiai szimbólumok kombinációjából állnak össze, ahol:

1

  1. Higany
  2. Kén

Létezik egy alternatív szimbolika is, mely az egyszerűbb elkészítést hivatott szolgálni, ez a következő:

12

Bábuk pozíciói:

Szíriusz:

13.pngArcturus:

14

Mirán nincsenek bábuk. Rigelen helyezkednek el a maradék „higany” bábuk hasonlóan az Arcturushoz.

Denebre kerül a „kén” bábuk, hasonlóan a Szíriuszhoz.

Naosra kerül a fennmaradó 3/3 „kén” Arcturushoz hasonlóan.

Lépések:

Minden egyes bábu lépés után átalakul egy másikká az alábbi szekvenciából:

15

16domináns bábú átmozoghatnak bármelyik másik tábla bármely négyzetére, pont úgy, mint saját táblájuk bármely üres négyzetére.

17  dominánsak két táblát mozoghatnak le vagy fel bármelyik üres négyzetre.

18   dominánsak csak egy négyzetnyit mozoghatnak a táblán a velük megegyező színre, vagy le és fel egy táblányit.

19  bábuk a Naos táblán „elfoghatnak” bármelyik táblán velük ellentétes színű bábut, kivéve Naost. Az így elfogott bábut el kell távolítani a játékból, az elfogó bábu pedig 20-vé válik az elfogott helyén.

Cél:

Ha mint játékot használjuk bármilyen ezoterikus cél nélkül, a feladat, hogy a játékos/ok által előre meghatározott formációt elfoglaljunk a Mira táblán.

Ugyanakkor a bábuk csak három lépésig maradhatnak a Mira táblán, ezután vagy lépniük kell a táblán keresztül (ha az szabályos) vagy másik táblára. Az első lépés elvész, mikor a bábu a Mirára lép. Az első játékos aki kirakja a meghatározott mintázatot nyer.

A leggyakrabban használt győzelmi kirakás:

21

Variációk:

Kétféle variáció létezik, hogy a játékot egyszerűbbé tegyük tanulási célzattal. Az első, hogy felfüggesszük, a háromlépéses szabályt Mirán és inkább áthelyezni ezt a Naoson lévőekre, melyek hasonlóan alakulnak, mintha elfogtak volna egy másik bábut, ha a három lépésük lejár.

A második variációval megtiltjuk a Naoson lévő bábuknak a Mira bábuinak elfogását (ez nagyban megkönnyíti a játékot).

 

Forrás: Turul Nexion

 

Kategóriák:O9A

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s